Waarom wij eigenlijk niet van kledinguitverkoop houden…

Het verdienmodel van een groot deel van de kledingindustrie is gebaseerd op zo goedkoop mogelijk produceren van kleding die zo kort mogelijk meegaat en zo snel mogelijk weer ‘uit de mode’ is om dan vervolgens tegen bodemprijzen in de uitverkoop gegooid te worden. Wat daarna nog overblijft verdwijnt vaak op de afvalberg of in de verbrandingsoven. 

Seizoen na seizoen. En dat soms met wel acht seizoenen in een jaar.

Bovendien worden we allemaal met dure reclames en verkooptactieken die slim inspelen op emoties en onzekerheden, gestimuleerd om daar vooral in mee te gaan. 

Wij willen en doen het anders.

We verkopen kleding die duurzamer en met aandacht voor eerlijke lonen en goede arbeidsomstandigheden voor de makers wordt geproduceerd.

Kleding van goede kwaliteit, die zo lang mogelijk meegaat en zo lang mogelijk gedragen en gekoesterd wordt. 

We hebben daarom veel basics in de collectie – waaronder die van onszelf – die tijdloos zijn en goed gecombineerd kunnen worden.

Daarnaast kiezen we bewust voor maar twee collectie-wissels per jaar en kopen we geen grote hoeveelheden in.

Soms blijven er, als het seizoen is afgelopen, toch nog enkele stuks over. Liever dan deze terug te sturen en te gissen wat er daarna mee gebeurt, bieden we dan de gelegenheid om deze met korting aan te schaffen.

Vorige
Vorige

De eerste klant op maandagmorgen…

Volgende
Volgende

Natuurlijke en minder natuurlijke materialen